Jorda rundt oktober 2011 - mars 2012 / Weltreise Oktober 2011 - März 2012


Vi er en familie på fem, som reiser jorda rundt fra oktober 2011 til mars 2012 og med hjelp av denne bloggen vil vi dele opplevelser med venner og familie. Siden vi er flere som skriver innlegg, står navnet til "skribenten" angitt i overskrifta.



Our family of five travelled around the world from October 2011 to March 2012 and in order to be able to share our experiences with family and friends we established this blog. Since we are several "authors" the posts start with a name and are labeled.









Friday, November 4, 2011

Lisa: Den vilde westen / Der wilde Westen

 Vi var på en restaurant hvor man kunne stryke mange forskjelige dyr. Der tok vi dette bilde.
På Halloween gikk vi rundt i mørket og sa "trick or treat". Vi fikk veldig masse godteri, men mest fikk vi av Pappa. Når vi kjørte videre, datt min skål ned på gulvet og godteriet forsvant i an sprekk. Da ble jeg veldig trist fordi vi ikke fikk tak i det og Mamma og Pappa ble sinte.



Jeg lærte meg å svømme i et baseng på en campingplass.
 Vi gikk også i fjellet til stien endte og man måtte gå i vannet. Pappa gikk videre alene, mens jeg og lillebroren kranglet veldig og jeg bestemte meg for å bo i naturen, fordi jeg var så sint. Jeg forsvant i en hule og da ble Mamma og Pappa sinte på meg. Vi så også mange ekorn og to hjorter. Vi kom veldig nære dem og den ene så på oss som om han sa :"Tok dere bilde nå? Kan jeg gå videre?"
Jeg tok fine bilder fra Bryce Canyon.

Wir waren in einem Restaurant, wo man verschiedene Tiere streicheln durften. Dort entstand das Bild.
An Halloween gingen wir im Dunkeln herum und sagten "trick or treat". Wir bekamen massenweise Süssigkeiten, aber am meisten bekamen wir von Papa. Als wir weiterfuhren, fiel meine Schale auf den Boden und die Süssigkeiten verschwanden in einem Spalt. Ich wurde traurig und Mama und Papa wurden böse. 
Im Pool von einem Campingplatz lernte ich schwimmen. 
Wir wanderten auch in den Bergen, bis der Weg zu Ende war und man im Wasser weiterlaufen musste. Pappa ging alleine weiter und ich stritt mit meinem kleinen Bruder, so dass ich beschloss in der Natur zu wohnen, weil ich so sauer war. Ich verschwand in einer Höhle und da wurden Mama und Papa sauer auf mich. Wir haben auch viele Eichhörnchen und zwei Hirsche gesehen. Wir kamen ganz nah dran und der eine sah uns an, als ob er sagte:" Habt ihr endlich das Foto gemacht? Kann ich jetzt weitergehen?"
Ich habe schöne Fotos vom Bryce Canyon gemacht.



1 comment:

  1. Hallo Ihr Lieben,
    voller Spannung verfolgen wir Eure Reise. Es ist schön, denn durch Eure Fotos und Berichte ist man irgendwie mit dabei :-) Liebe Grüße aus Berlin Sonja & Jörg

    ReplyDelete